Golfschool Heelsum

Plezier in golf, staat bij ons voorop

Tips van mei

Afgelopen week zijn we gestart met het geven van lessen voor de jeugd. Daarnaast is het vanaf 4 mei 2020 weer mogelijk voor jeugdspelers om 9-holes te spelen. Al met al goede stappen richting een mogelijke heropening van de golfbaan en golfschool. Mocht je het leuk vinden om binnenkort met je (klein)zoon/(klein)dochter te gaan golfen, maar ze kunnen nog niet (of onvoldoende) golfen hebben we verderop in deze nieuwsbrief een unieke aanbieding.

In deze nieuwsbrief tref je zoals je van ons gewend bent weer drie tips om nog beter te gaan golfen:

  • Technische tip: Putten
  • Mentale tip: De HMMM-Oefening
  • Fysieke tip: Schouder flexibiliteit

Technische tip

Controleer je setup aan de hand van een paar basisstappen: 

  • Je handen hangen loodrecht onder je schouders
  • Je hebt een rechte rug
  • Balpositie iets voorwaarts, ter hoogte van je linkeroog
  • Armen en knieën zijn licht gebogen

Mentale tip

De hmmm-oefening zorgt altijd voor hilariteit. Een swing maken terwijl je zachtjes hmmm neuriet. Zodra mensen bij de bal komen, verandert hmmm in een paniekerig kreetje.

Hoe meer je vanuit de techniek swingt zonder een abrupte krachtbeweging, hoe makkelijker het is om rustig hmmm te blijven neuriën. Wat je ook eens kunt proberen als alternatief is hetzelfde te doen maar dan met een chipje tussen de tanden. Als je een swing maakt zonder dat het chipje breekt, mag je het opeten.

Fysieke tip

Met deze oefening sla 2 vliegen in 1 klap! Het is een oefening die je helpt bij het versterken van de beenspieren en het flexibeler maken van de schouder spieren. Hoe groter de flexibiliteit in je schouders, hoe verder je op kunt draaien in de achterzwaai. Dit zorgt automatisch voor meer afstand in je slagen. In combinatie met sterke benen zorgt dit ook voor stabiliteit en dus rechtere ballen.
Op de afbeelding hiernaast zie je Fred (R) in de beginpositie zitten. Zijn benen zitten in een hoek van 90 graden en leunt met zijn rug tegen een muur of deurpost. Hierbij strekt hij zijn armen naar voren toe uit met de duimen omhoog. Bij Michael (L) zie je de eindpositie van deze oefening. Hij zit net zoals Fred met zijn benen in een hoek van 90 graden en met een rechte rug tegen een muur of deurpost aan. Ten opzichte van Fred zijn zijn armen gestrekt omhoog gegaan en probeert hij met zijn duimen de muur aan te raken. Let hierbij op dat je rug contact blijft houden met de muur. Op deze manier voel je de spanning in je schouderbladen toenemen en rek je ze dus beetje bij beetje op. Herhaal deze oefening 10x of ga door tot dat je benen de spanning niet meer volhouden en volledig verzuren.
Succes!!

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email